Aktualizacja: Listopad 2024

Jeśli chcesz latać dronem w Tajlandii, w pełni legalnie, bez obaw o problemy prawne, to mam dobrą wiadomość. Przygotowałem dla Ciebie instrukcje krok po kroku jak uzyskać niezbędne pozwolenia.

Ten post zawiera linki afiliacyjne. Kupując ubezpieczenie z naszego linku zapłacisz za nie tyle samo, a część z tej kwoty trafia na nasze konto i wspiera proces tworzenia kolejnych materiałów z podróży.

Jakie drony trzeba rejestrować?

Prawo wymaga rejestracji dronów o wadze powyżej 2 kg oraz każdego który posiada kamerę, a więc wszystkich którymi praktycznie jesteśmy zainteresowani latać.

Jak wygląda rejestracja?

Rejestracja zajmuje około dwa tygodnie, dlatego warto ją rozpocząć i wykonać możliwe kroki jeszcze przed podróżą do Tajlandii. Rejestracja w urzędzie NBTC wymaga posiadania pieczątki z wizą w paszporcie, przez co cały proces możesz zakończyć dopiero po przekroczeniu granicy Tajlandii. Nawet jeśli planujesz być tylko kilka dni w Tajlandii, wcześniejsze przygotowanie się może zapewnić ci legalne i bezproblemowe latanie. Całkowity koszt to około 120 PLN.

Rejestrację trzeba przeprowadzić we właściwej kolejności. Najpierw mieć odpowiednia ubezpieczenie, następnie możesz ubiegać się o rejestrację w Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT) i to są kroki które możesz wykonać jeszcze przed podróżą. Ostatnim krokiem do którego jest wymagana pieczątka w paszporcie to rejestracja w National Broadcasting and Telecommunications Commission (NBTC).

Rejestracja dzieli się na 4 kroki:
1. Zakup ubezpieczenia (np. Aeropolisa)
2. Rejestracja drona w CAAT
3. Rejestracja drona w NBTC
4. Opłacenie rejestracji w NBTC

Krok 0: Przygotowanie dokumentów

Do rejestracji drona potrzebujesz:
1. Zdjęcie paszportu
2. Zdjęcie wizy w paszporcie
3. Informacje o dronie:
– Marka
– Model
– Zdjęcia drona
– Numer seryjny drona
– Zdjęcie drona z widocznym numerem seryjnym i kodem QR
– Numer seryjny kontrolera
4. Dodatkowe dokumenty:
– Deklaracja dla NBTC „Owner Declaration of Conformity” (szablon)
– Deklaracja dla CAAT „Self-Declaration Form” (szablon)

Krok 1: Ubezpieczenie

Ubezpieczenie jest pierwszą rzeczą którą możesz załatwić jeszcze przed podróżą do Tajlandii. Ubezpieczenie musi być na kwotę co najmniej 1 000 000 THB, pokrywać terytorium Tajlandii oraz być w języku angielskim. Możesz skorzystać z dowolnego ubezpieczenia które spełnia te założenia.

Ja zdecydowałem się skorzystać z polskiego ubezpieczenia: Aeropolisa. Ubezpieczenie to jest przygotowane w języku polskim oraz angielskim. Obejmuje cały świat z wyłączeniem USA, Kanady i Japonii. Kosztuje 91zł.

Zakup ubezpieczenia Aeropolisa:

Na stronie: https://aeropolisa.pl/drony/oc-pilota-drona interesuje Cię “Wariant Basic” z sumą gwarancyjną 200 000 zł.
Obok napisu “Loty zagraniczne” wybierz “dodaj” i odpowiedz na trzy pytania zgodnie z Twoją sytuacją. W przypadku rekreacyjnych lotów w Tajlandii małym dronem najprawdopodobniej będzie to:

– “Czy pilot będzie przeprowadzał loty statkiem powietrznym o masie powyżej 25kg?” – NIE
– “Czy pilot będzie wykonywał loty poza terytorium RP z wyłączeniem USA, Japonii i Kanady?” – TAK
– “Czy pilot będzie wykonywał loty w […] celach komercyjnych […] udziału w zawodach, zorganizowanych imprezach, pokazach […]” – NIE

Po zatwierdzeniu odpowiedzi cena wariantu zmieni się na 91 zł/rok, a obok lotów zagranicznych będzie zielony napis “dodane”.

Kliknij przycisk “Wybieram” pod pierwszym wariantem za 91zł.

Na kolejnej stronie uzupełnij swoje dane.
W kategorii jakiej będą wykonywane loty wybierz “otwarta”.


Po wypełnieniu danych zaakceptuj oświadczenia. Na kolejnej stronie będzie podsumowanie. Musisz zaakceptować pierwsze cztery oświadczenia (dwa ostatnie są opcjonalne). Kliknij “Potwierdzam poprawność danych i kupuję ubezpieczenie”.

W ostatnim kroku dokonaj płatności. Po opłaceniu, ubezpieczenie otrzymasz emailem.

Pamiętaj że to nie jest wyłącznie “papierologia” na potrzeby pozwolenia. To jest normalne ubezpieczenie OC i jeśli będziesz miał nieszczęście i spowodujesz jakieś straty podczas urlopu w Tajlandii lub w Polsce, np. dron spadnie na kogoś lub na coś, to ubezpieczenie może pokryć potencjalne koszty.

Krok 2: Rejestracja drona CAAT

Uwaga! Strona CAAT często ma problemy z działaniem. Jeśli strona się nie załaduje, spróbuj ponownie ją otworzyć lub odświeżyć. Może się również zdarzyć, że z powodu tego błędu będziesz musiał ponownie wypełnić formularze. W grudniu 2024 roku pojawi się nowa strona internetowa do rejestracji, na której te problemy nie powinny już występować.

Wjedź na stronę urzędu i przewiń na jej dół, tam będziesz mógł zarejestrować konto, zrób to. Następnie z menu wybierz Registration -> The Foreigner. Wypełnij swoimi danymi, podając własny adres zamieszkania, dane swojego drona i to jak z niego chcesz korzystać.

Podaj dane ubezpieczenia. W polu Serial No. wpisz numer seryjny drona.

Kliknij „Save” aby zapisać wszystkie wprowadzone dane, a potem „Next„.

W kolejnym kroku prześlij komplet dokumentów:
– Self-Declaration Form (szablon)
– Zdjęcie paszportu
– Kopie polisy ubezpieczeniowej drona
– Zdjęcie całego drona
– Zdjęcie z widocznym numerem seryjnym oraz kodem QR drona

W formularzu możesz przesłać tylko jeden plik. Polecam zebrać wszystkie pliki i złączyć je w jeden plik pdf lub zip.

Na potwierdzenie czeka się około 1-2 tygodni. Ja czekałem 8 dni.

Krok 3: Rejestracja drona w NBTC

Ten krok możesz wykonać dopiero po przekroczeniu granicy z Tajlandią i otrzymaniu pieczątki z wizą w paszporcie.

Na stronie NBTC załóż konto. Potem z górnego menu wybierz: Request Form -> UAV’s Radio Equipment Registration -> New registration of drone. Formularz uzupełnij swoimi własnymi danymi. Ja w adresie podałem adres hotelu w Tajlandii.

W części „Date of possession of a radio communications device” jeśli to Twój własny dron wybierz: „Temporarily imported into the country„. Obok wybierz „Visa” i wpisz datę początku i końca wizy oraz datę przekroczenia granicy Tajlandii.

Information on external flight control aircraft.

Tu podaj wszystkie dane drona oraz zakres w jakim chcesz z niego korzystać. Dla przykładowego DJI Mini 3 wyglądałoby to tak:

W ostatniej części prześlij wszystkie niezbędne dokumenty:
– Zdjęcie paszportu
– Wypełnioną deklaracje „Owner Declaration of Conformity” (szablon)
– Zdjęcie drona
– Zdjecie numeru seryjnego drona z widocznym kodem QR
– Zdjecie numeru seryjnego kontrolera z widocznym kodem QR
– Zdjęcie pieczątki wizy z paszportu

Podczas wyboru urzędu który będzie rozpatrywał podanie, zwróć uwagę który ma najmniejszą kolejkę podań. Wyślij wniosek.

Krok 4: Opłata rejestracyjna w NBTC

Po akceptacji formularza dostaniesz wiadomość email i możesz pobrać dokument płatności. Zabierz go razem z paszportem do banku Krungthai i zrób opłatę w wysokości 214 THB + 10 THB opłaty za płatność. Potwierdzenie płatności w systemie NBTC zwykle pojawia się na drugi, lub trzeci dzień.

Wydrukuj!

Uzyskane potwierdzenia rejestracji w NBTC, CAAT oraz ubezpieczenie najlepiej zawsze mieć przy sobie! Wydrukuj je lub pobierz na telefon, żeby w razie kontroli szybko je znaleźć nawet bez internetu.

Odświeżenie rejestracji

Rejestracja w CAAT jest ważna przez 2 lata. Za to rejestracja w NBTC jest tylko na czas wizy. Jeśli przedłużasz wizę, to potrzebujesz przedłużyć też rejestrację drona na stronie NBTC i zapłacić. Tak samo jeśli ponownie przekraczasz granicę Tajlandii i dostajesz nową wizę, to potrzebujesz znowu zarejestrować drona w NBTC i zapłacić. Oczywiście jeśli chcesz nim nadal latać.

Gumowych palm! 🌴

Rejestracja drona w Tajlandii może wydawać się nieco skomplikowana, ale z pomocą tego wpisu pójdzie Ci szybko i sprawnie. Pamiętaj że latanie dronami podlega pod prawo lotnicze i całkiem łatwo jest wpaść w poważne problemy z prawem. Polecam robić to zgodnie z przepisami danego kraju, żeby latać bez stresu.

Wspaniałej podróży do Tajlandii i świetnych ujęć z drona!

Wesprzyj nas kawą!

Pomogliśmy Ci w przygotowaniach do podróży? Możesz nam postawić kawę! Twój gest będzie dla nas ogromnym wsparciem i motywacją do dzielenia się kolejnymi wskazówkami!

Może Cię zainteresuje:

56 Komentarze

  1. Cześć,
    Zrobiłem rejestracje w CAAT, jednak prócz samego drona DJI dodałem również drony FPV – własna konstrukcja, przerabiałeś może już ten temat ? Wszędzie podaje numer drona od DJI bo tylko on ma numer i kod QR. Zastanawiam się również czy w CAAT trzeba rejestrować każdego osobno czy mogę tak jak to zrobiłem 3 drony w jednym podaniu. Co by nie było zdjęcia wysłałem całej 3.

    1. Miałem ten problem, ale zupełnie odpuściłem rejestrację customów, głównie właśnie przez braki numerów.
      A obecnie przerzuciłem się na Avatę, która ma te numery. Wiadomo, nie jest tym samym co 5’’, ale mam z nią jednak większe poczucie bezpieczeństwa że na nikogo nie spadnie i że sama wróci jak straci sygnał.

      1. Dziękuje za odpowiedź. W takim razie dam znać, jak to będzie wyglądało przy moim zgłoszeniu. Przy swoich FPV mam gps więc działa podobnie jak DJI przy braku sygnału.

  2. Witam.

    Zakupiłem dokładnie to samo ubezpieczenie które zosatało pokazane w poradniku jednakże przyszła mi odpowa z CAAT „The request was not approved
    The insurance does not specify the type of drone.” Czy mogłbym prosić o link do ubezpieczenia gdzie ubezpieczenie to napewno spełnia wszelakie wymagania urzędu CAAT?

    Pozdrawiam serdecznie
    Patryk

    1. Cześć!
      Ubezpieczenie które polecam tutaj jest sprawdzone przeze mnie i tylko dlatego je polecam, Jednak dostałem kilka dni temu też od innej osoby informację, że też miała z tym problem. Po ponownym złożeniu aplikacji jej zgłoszenie zostało zaakceptowane (z tym samym ubezpieczeniem). Napisałem już do CAAT w tej sprawie i czekam na odpowiedź.

      Jeśli chcesz inne ubezpieczenie, które ma te wspomniane informacje, to możesz skorzystać z tajskiego MASII. Wcześniej na blogu je polecałem, jednak zrezygnowałem z niego bo proces ubiegania się o nie jest znacznie bardziej skomplikowany.

      Pozdrawiam z Koh Chang
      Grzegorz

  3. Cześć.
    Jestem na etapie rejestracji w NBTC. Na samym końcu w miejscu gdzie dodaje sie zdjęcia dokumentów w pozycji 3.1 Legal result, też trzeba coś dodac ?

    1. Cześć Piotr!
      Nie ma konieczności aby na polisie był numer seryjny drona. Wystarczy mieć tą polisę wykupioną i załączyć do wniosku.

    1. Dzień dobry,
      O zmianie stanu swojego zgłoszenia zostaniesz poinformowana mailem. Logując się na swoje konto na stronie CAAT, w zakładce „history” będziesz miała stan zgłoszenia i będziesz mogła tam też pobrać swoje potwierdzenie rejestracji.

  4. Witaj Grzegorzu! Serdecznie dziękuję Ci za tę publikację. Z Tobą pomyślnie przeszedłem przez wszystkie etapy rejestracji dronem za co serdecznie Ci dziękuję. Będąc już tu na miejscu i po uzyskaniu zgody od NBTC tylko jeszcze jedna rzecz jest dla mnie niejasna. Czy w Tajlandii tak jak w Polsce należy każdorazowo zgłaszać lot w jakiejś aplikacji takiej jak DroneTower?

    1. Cześć Daniel!
      Bardzo się cieszę, że poradnik okazał się pomocny i sprawdza się dla kolejnych osób.
      W Tajlandii wystarczy przejść przez opisane kroki rejestracji w CAAT i NBTC. Po zakończeniu rejestracji nie ma potrzeby zgłaszania każdego indywidualnego lotu, o ile przestrzegasz lokalnych zasad lotów dronem – np. trzymasz się z dala od lotnisk, parków narodowych i przestrzeni, gdzie obowiązują dodatkowe ograniczenia.
      Miłego latania!

  5. Hej. Mam pytanie do tego kroku:
    Załóż konto na stronie urzędu. Potem z menu wybierz Registration -> The Foreigner.
    Czy Wam też nie działa ten formularz 'The Foreigner’? Przenosi mnie na stronę główną…

    Dodatkowo, piszesz tutaj o tym, aby dołączyć do wniosku w CAAT: Kopie polisy ubezpieczeniowej drona. Ale jak mam ją załączyć skoro jest jeszcze nieopłacona i będzie dopiero na miejscu w Tajlandii?

    1. Cześć Marcin!
      Strona CAAT mi też średnio działała często nie ładując się. Zwykle po odświeżeniu załadowywała się i finalnie udało mi się te wnioski uzupełnić, choć czasem musiałem uzupełniać je drugi raz.

      Odnośnie ubezpieczenia, to dlatego, że może być to inne ubezpieczenie i nie musisz koniecznie korzystać z tego od tajskiego MASII. Ja właśnie sprawdziłem cały ten proces kolejny raz, tym razem z polskim ubezpieczeniem i w tym tygodniu będę aktualizował wpis polecając właśnie nowe polskie ubezpieczenie, które można bez problemu wcześniej wykupić i załączyć w tym wniosku.

    2. Hej,

      ja np wykupiłem zgodnie z sugestią Grześka z komentarzy Aeropolisę i tam opłacasz od razu 🙂 Czekam jeszcze na rozpatrzenie w CAAT.

      1. Hej Marcin,
        Jak poradziłeś sobie z przejściem przez formularz „the foreigner”? Mam ten sam problem, że cofa mnie ciągle na stronę główną.

        1. Cześć Patryk!
          Musisz najpierw zarejestrować konto. Możesz to zrobić na samym dole strony która ci się prawdopodobnie otwiera, pod tym wiekim obrazkiem, reklamą targów.

  6. Hej,

    a czy przypadkiem jak rejestruje drona w nbtc i wybiorę „no visa” to wtedy nie będę potrzebował visy do rejestracji i można to ogarnąć przed przyjazdem? Próbowałeś może w ten sposób?

    1. Cześć Daniel!
      Próbowałem już coś takiego zrobić, bo czytałem w necie że podobno da się zarejestrować jeszcze przed przyjazdem bez pieczątki. Jednak odrzucili mi podanie wskazując że mam przesłać zdjęcie pieczątki z paszportu. Zaakceptowali je po tym jak załączyłem zdjęcie pieczątki już po przylocie.

      Co do do wyboru „no visa”: wybranie wg dokumentacji, powinno oznaczać że przyznają rejestrację na 90 dni, a nie do końca wizy/pieczątki. A będę tego pewien na początku przyszłego tygodnia bo muszę jeszcze opłacić rejestrację drugiego drona którego dokładnie w ten sposób próbowałem zarejestrować 🙂

      1. Super,

        dzięki za odpowiedź. My lądujemy na Phuket 16 listopada, więc czekam z niecierpliwością na rozwój sytuacji w przypadku Twojej rejestracji 🙂

    1. Cześć Jakub!
      Biorąc pod uwagę, że tylko ubezpieczyciel wymaga potwierdzenia zakupu, myślę, że jeśli na paragonie będzie nazwa drona lub chociaż marka to istnieje szansa, że nie będą zwracać na to szczególnej uwagi 😉
      A nie mam bezpośredniego doświadczenia w takiej sytuacji. Sam zawsze składałem wnioski z fakturą, a nikt też do tej pory nie dzielił się podobnymi doświadczeniami.

      Jeśli możesz poczekać, to w przyszłym tygodniu osobiście wybieram się do CAAT, żeby zająć się swoimi sprawami związanymi z rejestracją i sprawdzić, czy uda się zarejestrować drona na polskie ubezpieczenie które nie wymaga dowodu zakupu.

  7. Cześć Grzegorz, czy udało Ci się potwierdzić możliwość nabycia polisy przez AeroPolisa? Czy jest opcja zaznaczenia wersji angielskiej, czy trzeba o to prosić dodatkowo? Czy też wystarczyła polska wersja? Rozumiem, że wystarczająca wtedy jeśli chodzi o wymogi jest ta opcja z ubezpieczeniem na 200k. PLN?

    1. Cześć Jakub!
      Niestety sprawy mi się skomplikowały. Moja poprzednia rejestracja dronów, na stary poprzedni paszport, jest ciągle ważna. W zeszłym tygodniu odrzucili mi tą nową rejestrację z ubezpieczeniem Aeropolisy, z powodu ciągle ważnej rejestracji drona. Napisałem już maila co mam z tym zrobić ale ciągle czekam na odpowiedź. Dlatego nie jestem ciągle w stanie potwierdzić czy to ubezpieczenie na pewno przejdzie.

      Aeropolisa wystawia od razu ubezpieczenie które jest w dwóch językach (polski i angielski) i nie trzeba o to dodatkowo prosić.

      W komentarzach poniżej JJ pisze że kupił ubezpieczenie: „Finansowa Chata za 104 zł/rok na cały Świat” i mu przeszło rejestrację w CAAT więc wydaje się że możesz spróbować z tym ubezpieczeniem jeśli ci się śpieszy. Jak spróbujesz i będzie ok to daj o tym znać to inni będą wiedzieli, że na pewno można też z niej skorzystać 🙂

    2. Część
      Właśnie wróciłem z urzędu CAAT w Bangkoku i zatwierdzili mi rejestrację z polskim ubezpieczeniem od Aeropolisa.
      Kupowałem ten wariant Basic o którym piszesz na 200 000 zł.

  8. Witam, jestem na etapie rejestracji w NBTC, wypełniłem wszystkie dane odnośnie mojej osoby i adres hotelu gdzie się zatrzymam, potem na dole klikam SAVE i dostaję komunikat Completed, wygląda że wszystko ok strona się przeładowuje ale dalej jestem w tym samym formularzu, nigdzie nie widzę opcji-części „Date of possession of a radio communications device”

    1. Cześć!
      Z tego co piszesz, wydaje mi się że ciągle jesteś na stronie zakładania konta lub modyfikacji swoich danych.
      Wspomniane pole „Date of possession[..]” jest widoczne jak już przejdziesz do rejestracji Drona. Aby tam przejść musisz z górnego menu wybierać: Request Form -> UAV’s Radio Equipment Registration -> New registration of drone

  9. Ja lecę na koniec października i to co się da, chciałem ogarnąć wcześniej. A Masii leci w kulki, bo drugi raz odpisali, że wkrótce załatwią sprawę i nadal nic.

      1. W końcu po dwudziestu dniach udało się dogadać z Masii. Ale jak najbardziej czekam na info jak z tym polskim ubezpieczeniem. Pozdrawiam

        1. Super, że udało się w końcu z nimi dogadać! Będę informował na bieżąco, jak tylko uda mi się coś ustalić z tym polskim ubezpieczeniem. Trzymaj się!

          1. Hej,
            właśnie dostałem info odnośnie papierów CAAT czekałem 8 dni.
            Ubezpieczenie mam wykupione w Finansowa Chata za 104 zł/rok na cały Świat.
            Dostałem pozytywną decyzję i zabieram się za NBTC 😉

            1. Cześć! Dzięki za info, super, że zaakceptowali polskie ubezpieczenie. Teraz z większym spokojem będę testował nowe opcje. Powodzenia z NBTC!

            2. Cześć Grzegorz, czy udało Ci się potwierdzić możliwość nabycia polisy przez AeroPolisa? Czy jest opcja zaznaczenia wersji angielskiej, czy trzeba o to prosić dodatkowo? Czy też wystarczyła polska wersja? Rozumiem, że wystarczająca wtedy jeśli chodzi o wymogi jest ta opcja z ubezpieczeniem na 200k. PLN?

            3. Część!
              Właśnie wróciłem z urzędu CAAT w Bangkoku i zatwierdzili mi tam rejestrację z polskim ubezpieczeniem od Aeropolisa. Także już je oficjalnie polecam, a w najbliższych dniach opublikuję aktualizację tego posta polecając już polskie ubezpieczenie.

  10. Cześć, czy polecacie inną stronę do wykupienia ubezpieczenia? Ponieważ na MASII nie ma do wyboru modelu DJI MINI 3, jest tylko MINI 3 PRO.

    1. Sprawdzonej alternatywy niestety nie mam. Myślę, że możesz do nich śmiało napisać na maila, że chcesz ubezpieczyć Mini 3, którego nie ma na stronie. Jestem pewien, że ci go ubezpieczą. Jakiś czas temu nie było tego wyboru dronów i samemu się wpisywało wszystkie dane drona. A na maile oni bardzo sprawnie odpisują.

      PS. Jak wszystko dobrze pójdzie, to w najbliższych miesiącach będę aktualizował posta, bo udało mi się namierzyć polską firmę, która ubezpiecza drony i oferuje ubezpieczenie po angielsku, a to powinno pozwolić zarejestrować drona w Tajlandii. A to też znacznie uprości cały proces przelewów, który jest trochę problematyczny w przypadku Masii ze względu na płatności. Tylko że jeszcze jestem przed całym procesem i nie jestem w stanie tego polecić, że działa i wszystko jest ok. Jeśli sam chciałbyś spróbować to chodzi o http://www.aeropolisa.pl

        1. Napisałem dwa maile do Masii i cisza. Skontaktowałem się z nimi na messengerze, odpisali że odpowiedzą na maila, ale do tej pory nic. Także kontakt z nimi wcale nie jest taki prosty.

          1. Szkoda, że tak to wygląda. Chyba nie pozostaje nic innego, jak dalej do nich pisać i liczyć na odpowiedź.

            Tak jak wspominałem, w Tajlandii niestety nie mam innych opcji do polecenia, bo wcześniej z Masii nie było problemu.

            Planuję być w Tajlandii w październiku, więc wtedy sprawdzę, jak działa to polskie ubezpieczenie. Nie wiem, kiedy Ty lecisz, ale jeśli później, to mogę Ci dać znać, czy wszystko poszło bez problemu z tym ubezpieczeniem.

    2. Witam,
      Lecę w grudniu do Tajlandii na 3tyg. Mam zamiar kupić drona i wziąć go ze sobą. Przeczytałem cały artykuł który jest bardzo użyteczny i w screenie dotyczącym NBTC widziałem rubrykę NO VISA. I moje pytanie brzmi czy lecąc na 3tyg co nie wymaga ode mnie robienia wizy, mogę zarejestrować drona bez wyrabiania, czy jednak mimo wszystko muszę zrobić wizę i bez tego nie uda mi się?

      1. Cześć!
        Nie trzeba wyrabiać wizy, aby zarejestrować drona. Daty, które się podaje, służą do określenia okresu ważności rejestracji. W przypadku braku wizy powinny one odpowiadać datom z pieczątek w paszporcie, które otrzymuje się podczas kontroli granicznej.

        Nigdy nie aplikowałem, wybierając opcję „no Visa”. Zauważyłem jednak, że w dokumentacji NBTC dotyczącej wypełniania tego wniosku napisano, iż wybranie pola „no Visa” oznacza, że będzie ona ważna od dnia zaakceptowania wniosku plus 90 dni.
        W ciągu miesiąca wybieram się do Tajlandii. Sprawdzę tę opcję i dam znać, czy mój wniosek zostanie pomyślnie zaakceptowany. 🙂

        1. Witam,
          Jestem wlasnie w trakcie rejestracji do NBTC i zaciekawiłeś mnie ta opcja „no Visa” , cytuje: „oznacza, że będzie ona ważna od dnia zaakceptowania wniosku plus 90 dni.” masz moze link gdzie znajdę do tej dokumentacji? Pozdrawiam Marek

  11. Witam,
    Jak opłacili Państwo ubezpieczenie? Ten ubezpieczyciel żąda przesłania skanu karty kredytowej, co wydaje się trochę dziwne i ryzykowne…

    1. Przesłanie zdjęć karty jest co najmniej alarmujące. Wszystkie opłaty robiliśmy na miejscu w Tajlandii w bankach. Proponuje zapytać ich o dane do przelewu i spróbować zrobić przelew międzynarodowy np. Revolutem. Nam już w kilku krajach się udało tak zapłacić. Mają mały procent prowizji, a przelewy zwykle dochodzą w ciągu kilku minut. Inni podróżnicy pisali nam że udało im się zapłacić przez znajomego w Tajlandii. Zostaje też pewny sposób płatności gotówką w banku w Tajlandii. Zajmuje to 30 min łącznie z czekaniem w kolejce.

    1. Za ubezpieczenie możesz spróbować zapłacić przez znajomego w Tajlandii albo przelewem międzynarodowym. Za to z płatnością dla urzędów jest ciężej bo kwit od nich jest w całości po Tajsku. Opłacenie tego w banku w Tajlandii zajęło nam 30 min razem z czekaniem w kolejce.

    1. Faktycznie niedawno się to zmieniło. Dzięki. Super bo można zacząć procedurę przed wyjazdem. Grzesiek już pracuję nad aktualizacja posta. Pozdrawiamy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *